Доступне авто проти вітчизняного виробника: що приніс українцям протекціонізм автомобільної галузі?

Скасування так званого вікового акцизу при розмитненні вживаних автомобілів не тільки знизить їх вартість, а й дозволить щорічно додатково наповнювати бюджет України на 1 млрд грн.

Також імпортовані уживані автомобілі мають витіснити старі радянські та пострадянські легковики, що зменшить шкідливі викиди та позитивно вплине на довкілля. Соціологічне дослідження щодо підтримки українцями законодавчих ініціатив, які здешевлять вживані автівки показує, що громадяни бачать у цьому багато переваг – від можливості подорожувати до пошуку роботи на відстані.

За 22 роки існування штучних обмежень на імпорт автівок українці втратили у добробуті $40 млрд і навіть після часткової лібералізації імпорту продовжують втрачати $1.2-1.5 млрд щорічно.

Ці та інші висновки були презентовані у комплексному дослідженні Центру соціально-економічних досліджень CASE Україна “Доступне авто проти “вітчизняного виробника”: що приніс українцям протекціонізм автомобільної галузі?”, що реалізовано у рамках проєкту Atlas Network (США) у партнерстві з Інститутом досліджень авторинку . Мета дослідження – збалансовано розглянути питання протекціонізму національного автомобілебудування, а також порівняти його негативний та позитивний вплив. Повний текст дослідження за посиланням: http://auto.cost.ua/